Tanuki |
Wysłany: Wto 7:56, 30 Sty 2007 Temat postu: Budowa bohatera |
|
Fable: the Lost Chapters to gra zaprojektowana przez Petera Molyneux, legendarnego pomysłodawcę serii Populous, Syndicate, Dungeon Keeper czy Black & White. Fable to rozbudowana gra RPG, dostępna na konsole Xbox oraz od niedawna także na PC. Wątek ten poświęcony jest właśnie tej grze.
Osobowość prowadzonego przez gracza bohatera, to jedna z kluczowych spraw w grze. Co wpływa na zmianę osobowości w grze:
- konkretne questy – istnieją zarówno te złe, jak i te dobre, lub też takie, które rozwiązać można na kilka sposobów.
- niszczenie cudzego mienia, beczek, wyważanie drzwi
- noszenie konkretnych ubrań ( ciemne – zło, jasne – dobro ), fryzur oraz tatuaży.
- bicie potworów lub niewinnych NPC.
Co zmienia wygląd postaci:
- wiek ( długość włosów i skóry )
- charakter ( kolor włosów i skóry, specjalne dodatki jak rogi czy aureola )
- atrybuty ( budowa ciała gdy rozwijamy atrybuty fizyczne i zręczność, niebieskie tatuaże, poświata gdy inwestujemy w atrybuty magiczne )
- waga ( wielkość żołądka: normalna, otyła )
- ubranie, broń i zbroje
- fryzura, tatuaże
- odniesione rany ( pozostawiają blizny )
- niektóre czary zmieniają wygląd ( Berserk, Physical Shield )
Problemy w wersji 1.0 :
- po zakończeniu walki lub „cut-scenki”, wszystkie przedmioty i NPC są podświetleni jako na czerwono, w związku z czym nie można ich „użyć”. W tej wersji Fable istnieje taki problem, ale da się to naprawić albo wchodząc w tryb celowania ( domyślnie: Spacja ) albo powodując odegranie jakiejś innej cut-scenki, po której znów przywracany jest prawidłowy status przedmiotów i NPC.
- czasami po wejściu na jakiś teren, gra nie dogrywa wszytskich tekstur i geometrii – najlepiej w takim wypadku wyjść i ponownie wejść na ten teren.
- rybak nie zalicza poprawnie złowionych rybek do konkursu – najlepiej łowić tuż przy nim, wtedy szansa na zaliczenie jest większa. |
|